lördag 7 maj 2011

Imorse när jag vaknade var det vitt utanför fönstret.
På en skala ett till tio, hur kul är det med snö i Maj?

Förra veckan såg det ur såhär i mina rabatter och krukor.
Så lite vårkänslor hade vi hunnit få innan det behagade snöa igen.




Den här vita skönheten såg jag och min dotter på väg hem från mormor och morfar förra helgen.


Nåja innan vi kommit oss ut på gården hade snön tinat bort och vi har haft en härlig dag med sol.
Jag har stökat på ute, grävt, krattat, planterat och drömt om ett växthus.

Hade sett ett på blomsterlandet, bara ett litet i trä med plastfönster.
Skulle passa perfekt, kanske tomatplantan jag fått av min söta granne skulle frodas och må bra där i värmen.

Idag när jag var på ovannämnda butik, 
såg jag inte till det längre.
Bara för det har jag nu bestämt mig för 
att det är ett sånt jag ska ha!
Det ska jag köpa för mina födelsedagspengar, men nu kommer det inte finnas någonstans!

Ett sånt här skulle jag egentligen vilja ha, men det var lite väl dyrt, men ack så fint....

Bilden lånad från Hasselfors


Hade jag haft mer plats på gården hade ett sånt här eller någon variant av det passat bra.

Bilden lånad från Hasselfors



Det finns verkligen så mycket fint till trädgården.
Mina vinbärsbuskar behöver lite omsorg, eller rättare sagt mycket omsorg.
Det blir nästan inga svarta vinbär.
Sen har stöden på några av den gått sönder av snön, så det måste jag fixa nytt.


Bild lånad från Hasselfors


Detta var ju inte direkt något bakrelaterat inlägg.
Hoppas ni har överseende med det och alla andra inlägg om liknande ämnen, som kommer dyka upp lite nu och då.
För att kunna baka och laga mat kan det vara bra att odla något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar