tisdag 3 maj 2011

Muffins med maschmallows

Grönt är skönt!
De här formarna tyckte jag skulle passa bra till en liten påsk cupcake.
Men det blev aldrig tillfälle att dekorera dem vidare.
Men grundreceptet kommer från en bok jag ramlade över på Coop i höstas.
Du hittar den HÄR.

En vanlig vaniljmuffins med maschmallows skulle man kunna säga att det är.



Jag hade gjort klart fatet för att fota dem, ställt det på köksbordet och gått in i ett annat rum för att hämta kameran.
Kvar i köket blev min lilla vilda 1,5 åring.
Hon var och stökade på med annat.
Jag kom på att jag skulle tvärkolla något på datorn och glömde bort mina muffens på bordet.
Plötsligt tycker jag det var lite väl tyst.
Kom då på att kakmonstret var själv i köket med nybakat inom räckhåll!



Detta mötte mig när jag kom in i köket.
Behöver jag tillägga att hon var överlycklig över sitt lyckade bus!
Det är aldrig bra när det blir tyst kring barnen.

3 kommentarer:

  1. Härligt! :-)
    Dottern ser ut att tycka att det var en bra idé att du lämnade dem framme.

    SvaraRadera
  2. Ja när barnen är tysta då gäller det allt att kolla upp vad det håller på med, oftast något busigt :-)

    SvaraRadera
  3. Så söt! Det är ju åtminstone ett bra bevis för att de smakade gott ;) Gillar verkligen din blogg för övrigt, den är hur fin och inspirerande som helst!

    SvaraRadera