måndag 20 juni 2011

Test av malty sheets och ising sheets

För ett tag sen fick jag hem lite nya saker att testa.
Tiden har varit knapp, men nu har jag äntligen provat dem i liten skala.

För båda gjorde jag på följande vis:

Jag strök på lite vatten med en siliconpensel, så det blev några tunna ränder på fondanden och limmade på så vis fast arket.
Sedan fäste jag det runt tårtan som en mönstrad sarg.



Malty Sheets




Ralativt tunnt mönstrat ark.
Följsamt och smidigt att använda.



Ising sheets




Lite tjockare mönstrat ark.
Betydligt hårdare i konsistensen, sprack sönder på flera ställen när det formades runt.
Kanske lämpar sig bättre till andra former av dekoration där man inte behöver böja den.

Tack Pehrnilla för att jag får testa nya saker!
Håll utkik på Strössel och Annat där det dyker upp nyheter och kul saker hela tiden!

2 kommentarer:

  1. Så snyggt det blev, måste verkligen beställa hem sådana

    SvaraRadera
  2. Läckert! Jag ska också testa mina ark, men som du säger... ibland så räcker inte tiden till tyvärr.

    SvaraRadera